søndag 23. september 2012

Test av hobo gloves!

Jeg og Line fikk den smarte ideen at det kanskje er kult å tegne med hobogloves siden det alltid er kjipt at hånda enten lugger igjen idet jeg drar den langs tegnebrett-overflater eller når jeg visker ut ting jeg tegna for hånd fordi handa kommer i veien igjen. Generelt sett virker det litt smart og ettersom skriveretningen folk flest bruker er heller lite vennlig mot venstrehendte og blyantstrek som er lett å viske ut.

Tenkte å tegne no' ranger'ish fyr som en test, men jeg hang meg litt opp i at jeg ville ha en sånn klassisk pose med pil og bue klar. Oh well, pil og bue er i det minste tilstede! Også ble det adda no'n zombie-ting på slutten. Siden det så litt vel dumt ut uten :)


Jeg følte jeg brukte lang nok tid til å rettferdiggjøre en progress gif på den her og. Og gif er jo ellers alltid gøy :)

Ellers har jeg litt mer akt-tegning-scan-ting. De siste gangene har det vært mannlige modeller istedet for damer, som det oftest er. Det er føles merkelig å bare tegne store, firkanta kropper etter å ha hatt så mye former å jobbe med så lenge. Tar meg ofte i å få inn litt ekstra svai i ryggen eller mektig brede hofter.



Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar