mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Semesteroppgave - Teksturering

Skrevet den 08.mai.2009  i den gamle powerbloggen  

Så for tekstureringen.
Jeg synes dette har vært noe av det morsomste med hele prosjektet.
Jeg tror sånn ca. alle teksturene våre var tegnet for hånd i Photoshop og/eller Zbrush.
Ingen photosourcing involvert!

Vi tok oss litt ekstra tid i forkant til research på hvordan vi skulle få stilen fra konseptene over i teksturene. Her er den første teksturtesten vi gjorde.



Jeg tror også vi lagde et occlusionmap for alle props vi hadde. Occlusionmaps er supertøft, og alle brude bruke det hele tiden. I forbindelse med oppgaven vår, satt jeg sammen en kort gjennomgang av hur man lager det i Maya (lurer på om jeg har lagt ut dette før.. Det skader uansett ikke å se det to ganger)

occlusionmaptutorial

(highrez: http://i42.tinypic.com/11mfhh2.jpg)

Jau..
Jeg jobbar mest med trær og andre småting. Derfor har jeg en kjapp gjennomgang av hvordan trærne ble lagd.



(highrez: http://i43.tinypic.com/x3xseh.jpg)

Og til slutt har jeg noen flats og screenshots fra viewporten





Jau.. Det var nå det som var å si om tekstureringen.
Vi hadde bare en uke å sette av til dette. Skulle gjerne ha hatt mer enn som så :)

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar